- Brthrs Agency
- Posts
- Hoe groei je als scale up met oog voor je mensen, strategie, uitvoering en centjes?
Hoe groei je als scale up met oog voor je mensen, strategie, uitvoering en centjes?
We zijn lekker aan het groeien bij Brthrs, maar dat brengt ook vragen met zich mee. Hoe doe ik dat goed?
Hoe groei je gezond?
“Scaling up is about growing, not about getting bigger.”

Brthrs is aan het groeien.
Maar mijn doel is niet domweg groter worden, ik wil groeien op een manier die mijn mensen blij houdt, leuke mensen en klanten aantrekt, en die structuur met zich meebrengt, zonder dat we een bureaucratie worden.
Klinkt ingewikkeld, maar is het eigenlijk niet.
Het risico in zo’n groeifase is namelijk dat je teveel bezig bent met ad hoc balletjes hooghouden. Daardoor verdwijnen grotere, langetermijndoelen naar de achtergrond.
Hoe houd je in dat oerwoud aan schijnbare prioriteiten de focus op zowel nu als de verre toekomst?
Bij Brthrs gebruiken we daarvoor een methode die goed voor ons werkt; ‘Scaling Up’ van Verne Harnish. De jongens van Bitz & Snoeck helpen me daarmee.

De Scaling Up methode verbindt die lange termijn met het nu. Het idee is dat je samen met je team een helder doel voor de verre toekomst bepaalt (Big Hairy Audacious Goal of ‘BHAG’), zorgt dat dit doel aansluit op je waarden, en vervolgens periodiek plant en evalueert, zodat je met z’n allen in een ritme komt waarin je dat grote doel - stukje bij beetje - ook echt bereikt.
Ritme is sowieso het magische woord volgens Harnish. Ritme in je team-meetings, ritme in je klantcommunicatie, ritme in je evaluaties, etcetera enzovoorts.
Dat klinkt dan weer heel makkelijk, maar vereist discipline (en tijd!). En alhoewel dit soort dingen soms kunnen voelen als een last (dat ook nog!), merk ik dat de moeite die we erin steken, ook echt verschil maakt.
Een onderdeel van de Scaling Up methode is het opstellen van jaardoelen. Samen hebben we nagedacht over welke dingen 2024 tot een succes zouden maken.
Hieronder zie je wat we als team willen bereiken dit jaar, vet toch?
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Kijk wat leuk, nieuwe collega Tim!
Speaking of scaling up… Dit is onze nieuwe collega Tim Lichtenberg!

💪 Tim is de man die alles mooier maken kan!
Hij is al 10 jaar designer en werkte bij diverse agencies, startups en corporates. Zo heeft hij bijvoorbeeld veel gedaan voor Employes, de salaris-administratietool die Brthrs ook gebruikt.
Bij ons gaat hij het hele designproces naar een hoger niveau tillen.
En dat kan hij, want Tim heeft zo’n goede smaak, dat zijn smaakpapillen overgevoelig zijn. Dat resulteert erin dat hij moet niezen van pure chocolade, mint-smaak en goedkope Chardonnay (maar wie niet van dat laatste).
We kunnen niet wachten op al het moois. Welkom Tim! 🎉 🫶
Hackathon = vol
Op 30 januari organiseren we een Hackathon waarin 3 teams verschillende uitdagingen oplossen voor 3 bedrijven.
We onderzoeken samen in een stroomversnelling hoe we nieuwe technieken kunnen inzetten om hun bedrijfsprocessen te verbeteren, of andere vraagstukken die ze hebben, op te lossen.
We hebben 3 bedrijven die hieraan mee gaan doen. Wil je ook een keer deelnemen aan zo’n hackathon met je bedrijf? Laat het mij weten, dan kijk ik wat er mogelijk is.
👋 Dank voor je aandacht!

Robert Keus
Co-founder & Directeur Brthrs Agency
[email protected]
+316 46 32 57 72



