- Brthrs Agency
- Posts
- Kandinsky tot leven wekken met de Magic Truffle-knop
Kandinsky tot leven wekken met de Magic Truffle-knop
Wat kan je nou eigenlijk echt met AI? Nou, hele vette dingen. Dat lieten we zien in de hackathon.
Interactieve kunstwerken met Augmented Reality
Wat als je dit werk van Kandinsky echt tot leven kon wekken? En dat wanneer je op een bepaald onderdeel van het kunstwerk tikt, je meer informatie krijgt over de kunstenaar?

‘Yellow red blue’ van Kandinsky
Tijdens de laatste Brthrs Hackathon was dit de taak van één van de teams. Ze ontwikkelden de Ai Art App; een app waarmee je je telefoon voor het kunstwerk kunt houden en er vervolgens met Augmented Reality (AR) een nieuwe laag ontstaat waarin verschillende elementen klikbaar worden.

De AI Art App in werking: je richt de camera op het kunstwerk, verschillende onderdelen lichten dan op. Als je vervolgens klikt op een element in het werk, verschijnen onder het werk een aantal andere werken van hem in dezelfde stijl.
Hoe werkt het? Als je de app voor het kunstwerk ‘Yellow red blue’ van Kandinsky houdt, lichten verschillende onderdelen van het werk op. Je kunt dan op die onderdelen klikken, waarbij je meer leert over bijvoorbeeld het werk of over Kandinsky zelf.
Ook creëerden we een ‘Magic Truffle’-knop die het kunstwerk tot leven wekt met muziek van Debussy (één van de favoriete componisten van Kandinsky) eronder.
🍿 Hoe dat eruit ziet? Ik demonstreer het hier in een filmpje.
Wil jij ook een Hackathon?
Wil je jouw bedrijfsproces versnellen, het niveau van een bestaand product verhogen of een nieuw idee valideren? Dat kan tijdens een Hackathon! In een pressure cooker gaan we 1 of 2 dagen aan de slag met een idee, concept of bestaand product. Wedden dat er iets moois uitkomt? Reageer op deze mail als je er meer over wilt weten.
Sociaal ondernemerschap: Rogier Wilmink van Ocean Health over het creëren van gezondere zeeën en oceanen

Onze zeeën en oceanen omvatten 95% van de biodiversiteit op aarde en produceren meer dan de helft van de zuurstof die wij inademen. Helaas is 40% van die zeeën en oceanen ernstig aangetast. Daarom moet er nu actie ondernomen worden.
Met dat doel lanceerde Van Oord ‘Ocean Health‘. Rogier Wilmink is Program Director en legt ons uit wat het belang is van onze zeeën en oceanen en hoe Ocean Health bijdraagt aan het herstel van de biodiversiteit. Valt dat onder de noemer sociaal ondernemerschap? Zeker wel. Hier lees je waarom.
Ohja, dan nog even dit:
👋 Dank voor je aandacht!

Robert Keus
Co-founder & Directeur Brthrs Agency
[email protected]
+316 46 32 57 72

